sobota 15. augusta 2015

Keď niečo nefunguje v SharePointe

Osobne nemám so SharePointom 2013 skúsenosti. V práci som sa podujal ako jediný získať znalosti zo SharePoint-u ako vývojar. Čo to obnáša, som si úplne neuvedomil. Prechod od vývojára mobilných zariadení so systémom Android k platforme SharePoint je obrovský skok. A to musím povedať, že mám skúsenosti aj s platformou Net Framework.
V IT oddelení som požiadal kolegov, aby mi zriadili dedikovaný server na vývoj pre SharePoint 2013, s Windows Server-o. Dali mi prístupy a zvyšok nechali na mňa. Pochopiteľne som im povedal s akými parametrami chcem mať server. Aké požiadavky treba si nájdete na stránkach Technet-u Microsoftu viď. link:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc262485.aspx .
Po stiahnutí inštalácie SharePoint 2013, som okamžite začal inštalovať. Po inštalácií rýchla obhliadka. Vidím SharePoint beží na dvoch portoch a to 80 a druhý je náhodne vygenerované 5 miestne číslo, kde beží SharePoint Central Administration. Po inštalácií vytvorí odkaz v ponuke Štart na Central Administratin. Pre riešenie niektorých problémov budeme potrebovať práve Central Administration. Po obhliadke som doinštaloval Visual Studio 2013 a mohol som začať kódiť. Po vytvorení jednoduchého projektu následnom deploynutí vytvorenej aplikácie nastala chyba inštalácie, o ktorej som ani s  popisu v SharePoint nič nevedel(SharePoint v chybovej hláške ma odkázal na diagnostické logy). Aké logy, kde uložené? Po kratšiom googlení som zistil, že SharePoint má ULS (Unified Logging Service). Otvoril som si teda Central Administration, obr.1.

Obr.1. Central Administration Main page
V sekcii Monitoring obr.2 som vošiel do "Configure diagnostic logging", obr.2 a obr3.
Obr.2. Monitoring
 
Obr.3. Diagnostic Logging časť1

Obr.4. Diagnosti Logging časť 2

V Diagnostic Logging som zaškrtol všetky možnosti,  aby som vedel, čo sa deje, vyplnil údaje o ceste, kde bude logy ukladať a potvrdil. Pre bližšie info ohľadom  nastavení na obrazovke Diagnostic Logging je dobré si pozrieť web technet microsoftu, viď. link:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee748656.aspx .
Po konfigurácií logov začne SharePoint automaticky vytvárať logy. Za krátky čas dokáže vytvoriť SharePoint veľké množstvo logov. Na ich prezeranie má ShrarePoint zabudovaný PowerShell nástroj Get-SPLogEvent.  Jednoduchý návod na prácu s nástrojom:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ff463595.aspx .
 Na prezeranie logov v GUI je tu nástroj z produkcie Microsoftu:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=44020 .
Ja osobne som použil nástroj pre GUI na prvotné zoznámenie. Po krátkej prehliadke som zistil, že nemám nakonfigurovanú aplikačnú doménu, pod ktorou bude bežať aplikácia. Ok, znova som použil google na vyhľadanie  riešenia (google je ale pomocník čo?).  V tomto prípade tu mám dva články:
http://sharepointchick.com/archive/0001/01/01/setting-up-your-app-domain-for-sharepoint-2013.aspx  a https://technet.microsoft.com/en-us/library/fp161236.aspx .
V oboch sú informácie, prečo treba App Domain pre aplikácie v SharePointe.
Záverom spomeniem, že ULS môžu využiť vývojári a nemusia vyvíjať vlastné riešenie, ale môžu použiť existujúce. Ako sa to robí, to napíšem nabudúce. Ešte podotknem, že treba byť opatrný pri prezeraní logov, ako cez powershell, tak cez GUI aplikáciu. Ak máte menšiu RAM (ja mám 8 GB), tak spustené služby SharePointu a ďalšie zaberú značnú ram. Po otvorení väčšieho množstva logov v GUI nástroji, môže zahltiť ram a nemusíte sa dopracovať k ničomu. Podobné to je aj pri powershell nástroji. Cez GUI odporúčam otvoriť menšie množstvo logov, prezrieť ich a znova otvoriť ďalšie menšie množstvo logov a prezrieť ich. Pri powershell nástroji zase odporúčam zapnúť filtráciu a pozor na použitie nástroja "more" v powershelli.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára